Součástí každého obchodu a podnikání jsou schůzky, které probíhají téměř každý den. Aby pro vás setkání nebyla jen ztrátou času, ale naopak byla opravdovým přínosem, ze kterého odejdete jako vítězové. Ukážeme vám pár tipů, jak schůzku vést, abyste dosáhli cíle.

Určete si jasně své cíle

Ještě před samotnou schůzku si dobře ujasněte, co od ní vlastně čekáte. Proč se s klientem či obchodním partnerem setkáváte a věnujete mu svůj čas. Od vašeho cíle se totiž odvíjí i celá atmosféra setkání a další směr, kterým se vydáte.

Přečtěte si také: Usnadněte si cestu za svými sny!

Sjednoťte svá očekávání

Hned na začátek je kromě zdvořilostních frází ideální, když si připomenete, proč se s danou osobou vidíte. Když hned a přímo řeknete, co by mohlo být dle vašeho názoru cílem, uvidíte, zda to má druhá strana stejně. Nezabíhejte do detailů, stačí něco jako „Dnes jsem se s vámi sešel*a především kvůli domluvě o uzavření smlouvy,“ nebo „Chtěl*a bych s vámi dnes probrat, jak se naše spolupráce bude dál vyvíjet“.

Předem se zamyslete nad námitkami

Vždy před schůzkou promyslete i špatný scénář, podle kterého by mohla probíhat. Vypište si argumenty, které by proti vám mohl klient či partner použít a pokuste se je stručně vyvrátit nebo podat druhý pohled. Rozhodně se nenechte zaskočit a raději i s touto variantou počítejte.

Přečtěte si také: Je vhodná doba na start podnikání?

Kdo vede schůzku?

Na schůzce jsou většinou jasně stanovené role, přes to se neřiďte striktně tím, že jste v podřízené či nadřízené roli. Nesnažte se být někým víc, ale spíše leaderem, který vede druhou osobu po společné cestě až k vašemu vysněnému cíli.

Všechny články

Chcete mít svůj EXTÉRIA MARKET ve vašem městě?Zanechte nám kontakt, nebo zavolejte: 602 232 532