Rozhodujete se, zda přechod k podnikání je vhodný i pro vás? Jak poznat, zda jste naladěni na podnikatelskou notu? Jak rozeznat, zda máte podnikatelské myšlení?

O co vlastně jde

Podnikatelské myšlení (také podnikatelský mindset) je v podstatě specifické nastavení mysli a specifický způsob řešení problémů. Toto nastavení je jakýmsi předpokladem pro (ne)úspěch vašeho podnikání. Oplýváte podnikatelským myšlením i vy?

Teorie dominantních vlastností

Na tuto problematiku lze nahlížet z pohledu dominantních osobností, podle teorie tzv. Big Personality Traits. Tento model znázorňuje, že úspěšné podnikatelské myšlení je úzce spojeno s 5 hlavními vlastnostmi:

  • Kreativitou,
  • Svědomitostí,
  • Extraverzí,
  • Přívětivostí,
  • Emoční stabilitou.

Kreativita je v podnikání důležitá hned z několika důvodů. Souvisí nejen s vymýšlením nových inovací a jejich zaváděním, ale i vymýšlením nových strategií. Ty je nutno realizovat a dokončovat.

Pokud v podnikání začínáte, a to na vlastní pěst, může se stát (a je s tímto třeba i počítat), že se některé vaše nápady úplně neshledají s úspěchem a i na to je vhodné mít (a případně trénovat) Emoční stabilitu. Ta se hodí i v úspěšném podnikání, protože v každém podnikání platí, že pokud jste nyní nahoře, je velmi pravděpodobné, že za chvíli můžete být dole. A nemusí jít hned o krach nebo uzavření firmy, mluvit můžeme o snížení obratu, snížení počtu aktuálních projektů, odchod klientů apod. Je proto důležité v takovým chvílích neklesat na mysli, ale najít způsob jak z daného problému ven.

Vlastností, která je charakteristická pro manažerské pozice a velmi typicky chybí u podnikatelů, je Svědomitost. Často jsou podnikatelé kreativní vizionáři, kterým chybí disciplína a potřebují někoho, kdo je bude hlídat, upozorňovat je na deadliny, schůzky apod. Pokud touto vlastností sami nedisponujete, je na místě hledat někoho, kdo ji bude mít a bude tak hlídat vše za vás.

Přívětivost podnikatelé využívají hned na několik úrovních: s případnými společníky, se kterými je nutno ve firmě vycházet, se zákazníky, nebo s jinými obchodními partnery. Případně, pokud si chce podnikatel najmout někoho, kdo mu pomůže s plánováním práce, úkolů apod. je vhodné zapojit přívětivost i k této osobě.

Poslední vlastností z tohoto modelu je Extraverze, a ač se toho plaché osoby nyní mohou polekat, pravda je taková, že v byznysu se chtě nechtě budou muset umět prodat. To s alespoň minimální dávkou Extraverze úzce souvisí.

Máte i vy podnikatelské myšlení? Zúročíte jej?

Hledáte obor, který vám nabídne jistotu i v nejistých časech? Chcete si do budoucna tvořit pasivní příjem? Myslíte si o sobě, že jste dobrý manažer a obchodník? Tak je toto podnikání právě pro vás! Nemusíte mít ŽÁDNÉ zkušenosti v oboru, předáme vám veškeré know-how, řádně vás zaškolíme a za 2 měsíce můžete vézt vlastní pobočku a vydělávat! Neváhejte kontaktovat Country Managera společnosti Ing. Beatu Annu Filipí na tel. čísle +420 602 232 532, nebo vyplňte níže uvedený kontaktní formulář a my vám poskytneme podrobnější informace.

Další tipy na podnikatelské příležitosti, které by vás mohly zajímat:

Všechny články

Chcete mít svůj EXTÉRIA MARKET ve vašem městě?Zanechte nám kontakt, nebo zavolejte: 602 232 532