Franchisový koncept EXTÉRIA MARKETU je jedinečnou příležitostí pro všechny, kteří obchodování mají v krvi, které práce s lidmi baví a kteří jsou ochotni na sobě neustále pracovat. Jedním z nich je také pan Toška, úspěšný obchodní manažer z pobočky EXTÉRIA MARKETU v Praze 9.

„Musí vás to bavit, jinak u toho stejně nevydržíte,“ říká obchodní manažer pan Stanislav Toška, který své podnikání se společností EXTÉRIA rozjel právě v době, kdy ostatní své podniky zavírali. Je tak živoucím důkazem toho, že i nepříznivá situace může přinést skvělé příležitosti.

1. Jak jste se k obchodování vlastně dostal? Měl jste vždycky obchodního ducha nebo jste se k obchodování dopracoval až postupem času?

Obchod mě vždycky bavil, dříve jsem pracoval třeba v gastronomii nebo ve stavebnictví, takže nějaké zkušenosti s obchodováním jsem už měl, a to jak z trhu B2B, tak z trhu B2C.

EXTÉRII jsem se dostal v době lockdownu v roce 2020, kdy jsem si projížděl nabídky práce. Nabídka se mi zamlouvala i proto, že se jedná o zákonem danou povinnost. Dalo by se říct, že obchodního ducha jsem už v sobě měl, protože mě to k obchodování vždycky táhlo a bavilo mě to.

2. Co vás na práci obchodního manažera baví nejvíce?

Řeknu vám to zcela upřímně a narovinu, baví mě úplně všechno – ta různorodost práce, že se nejedná o žádný stereotyp. Baví mě, že postupem času se dopracujete k odborné znalosti a sám tomu začnete rozumět. Já jsem se sžil s konceptem EXTÉRIE, její produkt mi dává smysl, věřím mu. Rád vidím výsledky mé práce, baví mě pomáhat ostatním. Jsem rád, když jsou klienti spokojení, snažím se jim vždy poskytnout 100% servis. Na kontrolách pak vidím, že to funguje.

3. Když srovnáte začátky vaší kariéry se současností, v čem vidíte největší rozdíl?

Rozdíl vidím v odborné znalosti, protože na začátku jsem o bezpečnosti práce nevěděl vůbec nic. Viděl jsem tam pouze svůj talent v obchodování, že umím věci prodat. Postupem času jsem tomu začal více rozumět, protože jsem se začal sám po vlastní ose vzdělávat pomocí knih. Samozřejmě to záleží na každém obchodníkovi, jak se k tomu postaví. Já jsem do toho šel s tím, že chceme kultivovat trh BOZP. Chceme svou práci dělat poctivě, tak jak se to dělat má, aby naši klienti byli spokojení. Z nuly jsme se dopracovali k tomu, že máme spokojené portfolio klientů.

4. Co byste doporučil začínajícím obchodníkům nebo lidem, kteří zvažují nastartovat svou kariéru ve stejné branži?

Určitě bych jim doporučil, aby to nevzdávali. Je to sice ze začátku těžké, ale v průběhu obchodování se to člověk všechno naučí. A jakmile se to naučí, zjistí, že je to v podstatě jednoduché. Nejdůležitější je pracovat sám na sobě, neustále. Poučit se z vlastních chyb a přemýšlet nad nimi. Práce obchodníka není pro každého. Musí vás to bavit, protože jedině tak u toho vydržíte a hned to nevzdáte. Musíte zatnout zuby, vydržet dřít a neustále se seberealizovat.

Chcete být nezávislý, baví vás obchod a rádi komunikujete s lidmi? Pak je pro vás práce obchodníka to pravé! Pro více informací kontaktujte ředitelku franšízové sítě Ing. Lucii Šimíkovou na tel. čísle +420 702 036 721 nebo vyplňte níže uvedený kontaktní formulář a my vám poradíme, jak s podnikáním začít.

Přečtěte si další novinky ve franšízové síti EXTÉRIA MARKET:

To top