Rozhodnutí otevřít si master-franšízu s sebou kromě vyššího zisku oproti klasickým franšízám přináší také vyšší investice a větší odpovědnost. Master-franšíza tak není pro každého. Pustit se do ní můžou opravdu jen podnikatelé, kteří nemají strach z velké odpovědnosti a s velkým byznysem se umí poprat.

Často se stává, že franchisové koncepty, které se rozhodnou expandovat na zahraniční trh, nejsou schopny otevřít si vlastní centrálu v cizí zemi nebo veškerou podnikatelskou činnost v zahraničí řídit z domovské země. V takovém případě proto raději volí možnost prodat master-franšízové licence do zahraničí. Ti, co si je odkoupí, získají od jejich poskytovatele právo provozovat a rozvíjet síť poboček na větším, vymezeném území, nejčastěji na úrovni jedné země. 

Role master-franšízanta

Pořízením master-franšízy její příjemce získává roli tzv. „minifranšízora“. Jeho hlavním úkolem je totiž vyhledávat franšízanty, školit je a poskytovat jim podporu v rozvoji jejich podnikání. Od master-franšízantů se očekává, že se budou podílet na propagaci značky, na otevření a provozování minimálně jedné obchodní jednotky a mimo jiné budou také zajišťovat prodej jednotlivých franšízových licencí.

Uchazeči o master-franšízu musí zároveň počítat s většími výdaji, které budou muset do nákupu licence investovat oproti klasickému franšízantovi. Jejich investice se jim však při dosažení úspěchu vrátí ve formě vyšších zisků z tržeb a z prodeje franšízových licencí. Finální výše investice vždy závisí na velikosti a potenciálu země, ve které master-franšíza funguje.

Franšízor také předpokládá, že master-franšízant zná místní trh lépe a nebude tedy mít jazykovou ani kulturní bariéru. Pro rozvoj sítě je samozřejmě nezbytné, aby se příjemce master-franšízy zúčastnil školení. Během nich mu poskytovatel franšízy předá potřebné know-how společnosti, veškeré postupy, standardy a osvědčené podnikatelské praktiky. Všechny tyto nezbytné náležitosti pro otevření si vlastní franšízy nabízí franšízový koncept EXTÉRIA MARKET. Franšízantům navíc poskytuje také neustálou podporu v průběhu celého jejich podnikání.

Láká vás svět franchisingu?

Připojte se k franšízové síti EXTÉRIA MARKET a zjistěte, jak to celé vlastně funguje. Kontaktujte výkonnou ředitelku Ing. Lucii Šimíkovou na tel. čísle +420 702 036 721 a dozvíte se více.

Přečtěte si více o franšízové síti EXTÉRIA MARKET:

Všechny články

Chcete mít svůj EXTÉRIA MARKET ve vašem městě?Zanechte nám kontakt, nebo zavolejte: 602 232 532